Wednesday, August 13, 2008

Project 365 - 08.07.2008

Macroglossum stellatarum /Dlouzobka svízelová


Tahle můra mě fascinuje už od dětství.. Ještě když jsem bydlela u mamky, občas k nám létala na muškáty a já vždy křičela , že je to kolibřík.... Pozorovala jsem jí celou dobu co ochutnávala z kvítků.... A teď ji máme i u nás doma.... Pózovala tak dlouho a já jako naschvál neměla dobitou baterku... Takže po pár fotkách ex.... Vybrala jsem ty nejhezčí co jsem stihla cvaknout...

Kdo tuhle můru nezná - nesedá na kytky jako klasický motýl, ale kmitá křidélky, popolétává z kvítku na kvítek a sosá dlooouhatánským sosáčkem.. Je obrovská a nádherná.....
Bohužel jméno neznám...
ale znám!!!
Jedná se o Macroglossum stellatarum - česky: Dlouzobka svízelová
Mnoho fotek a o mnoho zdařilejších fotek je ZDE

1 comment:

Michaela K. said...

no a me teda z boku prijde jako okridlena ryba :-)))